Новорічні дива розпочинаються!..
Напередодні Новорічних та Різдвяних свят кожен з нас очікує чогось надзвичайного, якогось дива. А, особливо, наші діти...
Гарним сюрпризом для дітей та батьків стали театралізовані вистави Вінницької обласної філармонії на базі Баланівкої, Бирлівської, Війтівської, Джулинської, П′ятківської, Флоринської, Яланецької шкіл та в Бершадській дитячій музичній школі для міських садків і загальноосвітніх шкіл за сприяння Народного депутата України М.І.Кучера.
За допомогою театрального дійства юні глядачі поринули у Новорічну казку з популярними мультиплікаційними героями Посіпаками , дресированими тваринами, конкурсами, запальною музикою. Виставу відвідали близько 2400 дітей дошкільного та шкільного віку. Всі учасники вистави отримали подарунки від Народного депутата України Миколи Кучера.
Ірина Романчук, методист РМК
Вісті з дитсадка. Школа молодого вихователя
16 грудня в ДНЗ «Малятко» відбулося засідання школи молодих вихователів району. Темою засідання було впровадження в навчально-виховний процес методів пошуково-дослідницької діяльності. Метою зустрічі було залучення молодих вихователів до інноваційної, пошукової діяльності, впровадження методів дослідження, вдосконалення педагогічної майстерності, обмін досвідом, розвиток творчої ініціативи педагогів та впровадження в роботу кращого педагогічного досвіду нашого колективу. Учасники засідання змогли ознайомитися з
досвідом Задорожної Людмили Володимирівни, Карась Світлани Анатоліївни та Шевчук Ольги Іванівни, які показали заняття з елементами пошуково-дослідницької діяльності. Пошуково-дослідницька діяльність передбачає розв'язання дошкільниками ситуацій за допомогою проведення дослідів, під час яких діти задіюють свій чуттєвий досвід, самостійно аналізують результати, роблять висновки, пізнають сутність того чи іншого явища.
Проведення даного методичного об'єднання дозволило підвищити професійну компетенцію педагогів, сприяло виявленню, узагальненню та поширенню педагогічного досвіду, а також професійному становленню молодих педагогів.
Наталія Свистун, методист з дошкільної роботи Бершадського РМК
Зустріч учителів-словесників у М'якоході
15 грудня 2016 року на базі Мякохідської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів відбувся семінар вчителів зарубіжної літератури на тему: «Розвиток образного мислення та виховання поваги до загальнолюдських моральних цінностей на уроках словесності». У роботі семінару брали участь методист районного методичного кабінету Куцак В.В, вчителі зарубіжної літератури району. Семінар розпочався презентацією навчального закладу, яку провели учні школи, познайомивши присутніх з історією свого навчального закладу, його здобутками, роботою педагогічного та учнівського колективу.
Позитивні враження отримали педагоги під час відвідування уроку у 8 класі на тему: «Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл.1048р.- після 1122р.) Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї» та уроку зарубіжної літератури у 6 класі на тему: « Роль фантастики в повісті М.Гоголя «Ніч перед Різдвом».
Вчителем Грицик Оленою Дмитрівною була створена атмосфера співпраці і учні наполегливо працювали над реалізацією поставленої мети та завдань. Всі присутні високо оцінили проведені уроки. Олена Дмитрівна вдало підібрала матеріал до кожного етапу уроку; інформація подавалася в міру, чітко, доречно. Вчитель використовувала на уроках різні види роботи, що давало змогу розвивати творчі здібності учнів. Педагог вміло поєднує процес навчання і виховання учнів, активізує пізнавальну діяльність учнів, формує у них інтерес до отримання знань. Під час уроків Олена Дмитрівна велику увагу приділяла вихованню толерантності, взаємодопомоги, що так важливо сьогодні. Учні виразно читали напам’ять, висловлювали свою думку.
Продовженням уроку був виховний захід «Адріївські вечорниці», який підготувала і провела Сологуб К.В.. спільно з учителем музики. Захід проведено на високому методичному рівні, використано максимум додаткової літератури, є взаємозв’язок учнівського і вчительського колективу. Учні показали свої творчі вміння, таланти до читання поезії, пісні, танцю.
Керівник методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури та російської мови Вишинська О.П. надала колегам рекомендації щодо обов’язкових видів контролю на уроках зарубіжної літератури та російської мови, звернула увагу на чіткість та правильність записів у класних журналах.
На завершення семінару методист РМК подякувала всім учасникам за творчу працю, взаєморозуміння, нестандартність роботи. Учителям, які підготували уроки та позакласний захід, за талант у спілкуванні з дітьми, артистизм, поетичність мови.
Валентина Куцак, методист РМК
Інклюзія в Баланівці - мрії збуваються!
Ви знаєте як збуваються мрії ? Чи пам’ятаєте те відчуття, емоції ?А я Вам коротко нагадаю , розповім про здійснення нашої мрії - відкриття у школі корекційно-розвиткової кімнати !!! ….
Коли адміністрація Баланівської ЗОШ дізналась про те , що в школу 1го вересня прийдуть навчатись дітки з особливими освітніми потребами , стало нагальним питання про організацію оформлення спеціального куточку , де дітки змогли б психологічно розвантажуватись , навчатись в силу своїх особливостей , відпочивати , гратись , знімати стрес , коригувати поведінкові та психологічні порушення . Разом з О.М. Тартачною промоніторивши дітей Бершадського району - цифри , справді , трохи налякали . Багато виявилось діток із Синдромом Дауна , аутизмом , ДЦП , генетичними хворобами та ін.. виявили також цих діток , які не відвідували ні дитячий садочок , ні ЗНЗ . Як можна всидіти на місці і нічого не зробити ? Як можна приходити на роботу , бачити ці завжди щасливі , безтурботні , по-дитячому незалежні оченята і не кричати по допомогу ? Як ? От я вирішила стукати у двері чиновників , підприємців , але .,нажаль, не всі виявили бажання їх відкрити , уже на краю крайності останньою «рятівною соломинкою »стала Лариса Білозір ( Депутат Вінницької облради ) , яка дійсно стала Агелом , який оберігає ,опорою , на яку можна надіятись , підтримкою , яка щохвилини потрібна. А також Валентина Сутика , помічниця Ангела , яка контролює усі правильні і неправильні дії, її поради та спільна справа дали гарний результат . Лариса Миколаївна познайомила мене з Раєю Панасюк ( директор реабілітаційного центру «Гармонія » у Вінниці , а зараз уповноважена з прав людей з інвалідністю ) - це Легендарна ЛЮДИНА , яка й поділилась досвідом написання проекту та створення такої ж кімнати , як у Вінниці . Відвідавши ряд курсів , тренінгів з навчання - взялись за роботу.
Школа молодого бібліотекаря
Нещодавно на базі Бершадської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 відбулося засідання Школи молодого бібліотекаря. В засіданні взяли участь бібліотекарі з 12 шкіл району. Чергове заняття у школі молодого бібліотекаря присвячене діловій документації шкільного бібліотекаря, важливість такої форми роботи для молодих бібліотекарів, розуміння специфіки роботи. Адже переважна більшість шкільних бібліотекарів не мають спеціальної освіти, й тому передача досвіду старших колег на таких заняттях неабияк сприяє набуттю суто професійних знань.
Рибак Н. В., бібліотекар Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступ. №1, більш детально зупинилася на кожному з документів, розповівши про основні правила ведення облікової документації, а також розглянула механізм руху бібліотечних фондів та перелічила документи, що регламентують діяльність шкільної бібліотеки. Бібліотекар повідомила, що формою первинної документації з обліку обслуговування користувачів є «Щоденник роботи шкільної бібліотеки», який складається з 4-х частин:
- облік складу користувачів і відвідувань;
- облік видачі літератури;
- облік масової роботи;
- статистичний облік інформаційної та довідково-бібліографічної роботи.
Учасники засідання розглянули питання ведення «Книги сумарного обліку бібліотечного фонду», інвентарну книгу, «Зошита обліку документів, прийнятих від користувачів замість загублених», «Зошита обліку подарованих видань».
На завершення свого виступу Рибак Н. В. запропонувала молодим колегам анкету «Якою має бути сучасна бібліотека навчального закладу?».
Така форма роботи, як засідання «Школи молодого бібліотекаря», безперечно, відіграє важливу роль на шляху до набуття досвіду молодими бібліотекарями, розуміння специфіки роботи, дає можливість оволодіти знаннями з основ бібліотечної роботи: планування роботи, формування та організації фонду.
Валентина Куцак, методист РМК
День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
14 грудня в Україні відзначається День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Указ N 945/2006 про установу цієї пам’ятної дати підписаний Президентом 10 листопада 2006 року.
У багатьох можуть виникнути сумніви, навіщо потрібно це свято, якщо є 26 квітня - Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій і катастроф, і чому саме 14 грудня вибрано для вшановування учасників ліквідації.
Справа в тому, що 30 листопада 1986 р. було закінчено будівництво саркофага над зруйнованим четвертим енергоблоком Чорнобильської АЕС, а 14 грудня в газеті «Правда» надруковано повідомлення про те, що держкомісією був прийнятий в експлуатацію комплекс захисних споруд.
Ті, хто вважають 14 грудня своїм святом, вже давно називають цей день Днем ліквідатора. Ще в 1986 р. учасники ліквідації зібралися разом, щоб відзначити свою першу перемогу. У 1994 р. громадські організації чорнобильців України звернулися з листом до керівників держави, у якому запропонували заснувати в календарі день учасників ліквідації чорнобильської катастрофи. Тоді офіційне рішення не було прийнято, але ліквідатори самостійно почали відзначати цю дату. Святкування було офіційно дозволено, від різних силових структур виділялася почесна варта, покладалися вінки від керівників держави, іноземних посольств і громадських організацій, але було відсутнє визнання цього дня на державному рівні.
Додання державного статусу Дню ліквідатора ще раз нагадує суспільству про проблеми ліквідаторів-чорнобильців, найважливіша з яких - недостатній для нормального життя розмір пенсії. Безпосередньо з цією проблемою пов’язана і інша - проблема статусу ліквідаторів аварії на ЧАЕС. Тільки перші 5 тисяч з тих, хто ліквідовував аварію, офіційно стали називатися ліквідаторами, отримавши відповідні посвідчення, а з 1992 р. всім іншим видавали «корочки» постраждалих від чорнобильської катастрофи.
Незважаючи на всі труднощі і проблеми, самі ліквідатори називають 14 грудня святом. У ліквідації катастрофи на ЧАЕС брали участь більше 650000 людей з усього Радянського Союзу, з яких більше половини представляли тодішню УРСР. Можливо, Україна стане автором доброго почину, і День ліквідатора з’явиться в Росії, Білорусі та інших країнах.