Школа молодого бібліотекаря

Нещодавно на базі Бершадської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 відбулося засідання Школи молодого бібліотекаря. В засіданні взяли участь бібліотекарі з 12 шкіл району.  Чергове заняття у школі молодого бібліотекаря присвячене діловій документації шкільного бібліотекаря, важливість такої форми роботи для молодих бібліотекарів, розуміння специфіки роботи. Адже переважна більшість шкільних бібліотекарів не мають спеціальної освіти, й тому передача досвіду старших колег на таких заняттях неабияк сприяє набуттю суто професійних знань.

Рибак Н. В., бібліотекар Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступ. №1, більш детально зупинилася на кожному з документів, розповівши про основні правила ведення облікової документації, а також розглянула механізм руху бібліотечних фондів та перелічила документи, що регламентують діяльність шкільної бібліотеки. Бібліотекар повідомила, що формою первинної документації з обліку обслуговування користувачів є «Щоденник роботи шкільної бібліотеки», який складається з 4-х частин:

-        облік складу користувачів і відвідувань;

-        облік видачі літератури;

-        облік масової роботи;

-        статистичний облік інформаційної та довідково-бібліографічної роботи.

Учасники засідання розглянули питання ведення  «Книги сумарного обліку бібліотечного фонду», інвентарну книгу, «Зошита обліку  документів, прийнятих від користувачів замість загублених», «Зошита обліку подарованих видань».

На завершення свого виступу Рибак Н. В. запропонувала молодим колегам анкету «Якою має бути сучасна бібліотека навчального закладу?».

Така форма роботи, як  засідання «Школи  молодого бібліотекаря», безперечно, відіграє важливу роль на шляху до набуття досвіду молодими бібліотекарями, розуміння специфіки роботи, дає  можливість оволодіти знаннями з основ бібліотечної роботи: планування роботи, формування та організації фонду. 

Валентина Куцак, методист РМК

19.12.2016 | Aдмін | Читати далі

День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС

14 грудня в Україні відзначається День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Указ N 945/2006 про установу цієї пам’ятної дати підписаний Президентом 10 листопада 2006 року.

У багатьох можуть виникнути сумніви, навіщо потрібно це свято, якщо є 26 квітня - Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій і катастроф, і чому саме 14 грудня вибрано для вшановування учасників ліквідації.

Справа в тому, що 30 листопада 1986 р. було закінчено будівництво саркофага над зруйнованим четвертим енергоблоком Чорнобильської АЕС, а 14 грудня в газеті «Правда» надруковано повідомлення про те, що держкомісією був прийнятий в експлуатацію комплекс захисних споруд.

Ті, хто вважають 14 грудня своїм святом, вже давно називають цей день Днем ліквідатора. Ще в 1986 р. учасники ліквідації зібралися разом, щоб відзначити свою першу перемогу. У 1994 р. громадські організації чорнобильців України звернулися з листом до керівників держави, у якому запропонували заснувати в календарі день учасників ліквідації чорнобильської катастрофи. Тоді офіційне рішення не було прийнято, але ліквідатори самостійно почали відзначати цю дату. Святкування було офіційно дозволено, від різних силових структур виділялася почесна варта, покладалися вінки від керівників держави, іноземних посольств і громадських організацій, але було відсутнє визнання цього дня на державному рівні.

Додання державного статусу Дню ліквідатора ще раз нагадує суспільству про проблеми ліквідаторів-чорнобильців, найважливіша з яких - недостатній для нормального життя розмір пенсії. Безпосередньо з цією проблемою пов’язана і інша - проблема статусу ліквідаторів аварії на ЧАЕС. Тільки перші 5 тисяч з тих, хто ліквідовував аварію, офіційно стали називатися ліквідаторами, отримавши відповідні посвідчення, а з 1992 р. всім іншим видавали «корочки» постраждалих від чорнобильської катастрофи.

Незважаючи на всі труднощі і проблеми, самі ліквідатори називають 14 грудня святом. У ліквідації катастрофи на ЧАЕС брали участь більше 650000 людей з усього Радянського Союзу, з яких більше половини представляли тодішню УРСР. Можливо, Україна стане автором доброго почину, і День ліквідатора з’явиться в Росії, Білорусі та інших країнах.

14.12.2016 | Aдмін | Читати далі

Інклюзія в Баланівці - крок наступний

На сучасному етапі поступу освіти розвивається процес включення осіб із вадами розвитку в загальноосвітній простір. Конвенція про права дитини та Декларація про права інвалідів, ухвалені Генеральною асамблеєю ООН, серед пріоритетів визначають право дитини з особливими освітніми потребами на навчання, медичне обслуговування, професійну підготовку та трудову діяльність.

Водночас виникла потреба у виробленні нових підходів до освіти дітей цієї категорії, що більшою мірою задовольняли б потреби їхнього розвитку, покращували  їх соціальну реабілітацію, формували адаптовану особистість, сприяли інтеграції їх у суспільство. Саме цим вимогам відповідає інклюзивне навчання, тобто право здобувати освіту в умовах загальноосвітнього навчального закладу, що передбачає спільне перебування дітей із різними порушеннями розвитку з їхніми здоровими однолітками. Увага сучасного суспільства до дітей з особливими потребами поставила на порядок денний  їх залучення   у простір загальноосвітнього навчального закладу. За ініціативи дирекції школи   цьогоріч  на базі Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст.. були  не лише  відкриті класи для двох першокласників  зі синдромом Дауна, але і, спільними зусиллями педагогічного колективу та небайдужих людей, облаштовано  корекційно-розвивальну кімнату для діток,що потребують особливого підходу до навчання та виховання .

14 грудня відбулося відкриття корекційно-розвиткової кімнати в рамках інклюзивної освіти в Баланівській ЗОШ І-ІІІ ст. Учні школи щиро вітали гостей серед яких були  народний депутат Микола Кучер, голова Бершадської райдержадміністрації  Іван Стефанцов та голова районної ради Михайло Бурлака.

Інклюзія – це не лише вимога часу,  це – норма цивілізованого життя. Сподіваємося, що створення в загальноосвітніх закладах таких спеціалізованих зон стане початком адаптації особливих дітей до сучасного світу, відкриватиме для них загальний  життєвий простір. І хоч ми різні – ми рівні і живемо на спільній планеті, сповненій розуміння та любові.

Оксана Тартачна, головний спеціаліст відділу освіти 

14.12.2016 | Aдмін | Читати далі

Семінар-практикум медичних працівників

13 грудня 2016 р. пройшов семінар-практикум для медичних працівників загальноосвітніх шкіл та дошкільних навчальних закладів, завідуючих дошкільних навчальних закладів району з проблеми "Організація харчування дітей в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. Дотримання вимог протиепідемічного режиму".

Раціональний режим харчування, його збалансованість, дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного  режиму в закладах в умовах підвищеного ризику інфекційних хвороб є основними умовами для мобілізації опірних сил дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються та навчаються в закладах освіти.

З вимогами  щодо ведення  документації з організації харчування, санітарно-гігієнічного та протиепідемічного  режимів ознайомила присутніх спеціаліст відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Держпродспоживслужби у Бершадському районі Покотило Юлія Олександрівна. Зустріч відбулася в режимі двостороннього спілкування. Усі питання, що виникали в присутніх знаходили відповіді, жваво обговорювались.

Рекомендації семінару:

1.   Забезпечувати правильно організований режим харчування.

2.   Дотримуватись Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ та загальноосвітніх школах.

3.  Привести в належний стан документацію з організації харчування дітей у ДНЗ та ЗОШ.

4. Вжити невідкладних заходів щодо дотримання санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів в закладах.

5.  Здійснювати систематичний контроль за утриманням в чистоті і порядку приміщень, обладнання, іграшок, педагогічного приладдя.

6.  Посилити контроль за дотриманням дітьми дитячого садка та учнів правил особистої гігієни.

7.   Щоденно контролювати відсоток епідпорогу  в колективі дітей , достовірні дані про кількість захворілих дітей на грип та ГРВІ подавати у відділ освіти.

 

Наталія  Свистун, Оксана Когут

методисти РМК

14.12.2016 | Aдмін | Читати далі

Світла пам'ять...

    На 68 році життя раптово пішов з життя директор Бершадської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Віктор Васильович Оніщенко. Відійшов у вічність досвідчений керівник, невтомний трудівник, хороша та скромна людина, надійний товариш, чудовий батько, прекрасний дідусь.

   Народився Віктор Васильович 5 червня 1948 року в місті  Узун Сурхандар׳їнської області Узбекської  республіки.

   Після закінчення  10 класу  навчався у Термезському державному педагогічному інституті імені Айбека на факультеті російської мови та літератури. Свою трудову діяльність розпочав  у школі №2 міста Узуна, де працював учителем російської мови і літератури,фізичного виховання.

   У 1972 році за сімейними обставинами переїхав до міста Бершадь і був призначений директором дитячо-юнацької спортивної школи. З  жовтня 1979 року працював заступником  директора з навчально-виробничої  роботи Бершадського  навчально-виробничого комбінату, а в 1980 році переведений  на посаду директора  Устянської загальноосвітньої школи. У 1998 році Віктор Васильович очолив  Бершадську  загальноосвітню  школу І-ІІІ ступенів №3, де й працював до останніх днів свого життя.

    За успіхи в роботі  Оніщенко Віктор Васильович у 1979 році нагороджений знаком «Відмінник народної освіти», неодноразово нагороджувався  грамотами відділу освіти, Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА, грамотами Міністерства освіти і науки.

  Директор школи завжди мав власну активну життєву позицію, неодноразово обирався депутатом районної ради,користувався заслуженим  авторитетом у громаді міста.

   Всебічно обдарована, глибоко мисляча людина, надзвичайно цікавий співрозмовник, умілий  організатор  колективу – таким залишиться Віктор Васильович  у душах і серцях тих, хто його знав, кому відомі його досягнення,  хто мав щастя спілкуватись з ним або просто слухати його.     

    Низько схиляємо голови перед світлою пам’яттю Віктора Васильовича Оніщенка та висловлюємо щирі співчуття колективу Бершадської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3, рідним і близьким покійного.

    

14.12.2016 | Aдмін | Читати далі

У нас - так! Тиждень права в Осіївській школі

Всеукраїнська акція «Тиждень права» була започаткована 2008 року з нагоди відзначення 60-ї річниці проголошення Загальної декларації прав людини. Указом Президента України „Про Всеукраїнський тиждень права” № 1149/2008 від 08 грудня 2008 року встановлено проведення Всеукраїнського тижня права щороку в тиждень, що включає 10 грудня –  День прав людини, який відзначається в пам'ять проголошення Генеральною Асамблеєю ООН у 1948 році Загальної декларації прав людини.

Одним із завдань сучасної шкільної  правової освіти є вміння учня орієнтуватись у величезному потоці інформації. Навчити цього лише на уроці  правознавства просто неможливо, тому в школі щорічно проводиться тиждень права,  який включає в себе комплекс різноманітних форм позакласної роботи.

Основною метою тижня було:

- підвищити інтерес учнів до  правознавства;

- розширити й поглибити знання та вміння учнів з даного предмету;

- реалізувати  на практиці основні принципи особистісно орієнтованого

підходу до навчання;

- створити сприятливі умови для виявлення знань та вмінь учнів у

нестандартних ігрових ситуаціях.

 Проведення тижня права було спрямовано на те, щоб поглибити знання учнівської молоді про їх права, зазначені в державних документах: зокрема в Конституції України. Цей  тиждень - пропаганда, спрямована на всіх громадян нашої держави. А наша  маленька «держава» (тобто школа) не стала винятком: було розроблено ряд   заходів, що охопили усі ланки освітньої діяльності – від початкової до старшої.

Всеукраїнський тиждень права розпочався відкриттям загальношкільної лінійки, на якій вчитель правознавства, Шевчук Тетяна Петрівна, коротко розповіла про історію започаткування та проведення Всеукраїнського тижня права. Тиждень  права сьогодні вже має статус державного, носить характер національної правової традиції та включає в себе цілу низку заходів, акцій, конкурсів.

Так, в рамках проведення тижня  були проведені заходи,  спрямовані на забезпечення захисту прав дитини  дотримання національних  та загальнолюдських    морально-естетичних принципів, традицій. У  школі були оформлений стенд, проведено бесіди «Права та свободи громадян» (5 – 9 класи), відеоурок «Конституція України про права людини» (10 клас), всеукраїнський урок “Права людини” з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини (1 – 11 класи), книжкова виставка «Я знаю свої права, виконую обов’язки», конкурс малюнків «Моє щасливе дитинство» (1 – 4 класи), практичне заняття «Захист прав споживачів», показ художніх та документальних фільмів про права людини та правозахисну діяльність в Україні, інформаційне заняття «Конституційний процес в Україні» (10 – 11 класи), правовий журнал «Я маю право» (7 – 8 класи), виховний захід «Казкова країна – Феміда» (1 – 4 класи).

У правовій вікторині «Порушення прав людини у казках» (5 - 6 класи) перемогу здобула команда 6 класу. Під час проведення гри «Перший мільйон» «мільйонерами» стали учень 10 класу Русавський Костянтин та учениця 9 класу Надольна Марія. У грі «Слідопит» переможцями стали учні 8 класу. При проведенні правового журналу «Я маю право» учнями були написані твори, особливо цікавими виявилися роботи Андрійчук Вікторії, Петрук Яни, Байди Іванни та Кошового Максима. 9 грудня було написано правовий диктант. Найкращими знавцями права серед учнів 9 класу були Настенко Ольга та Кукурудзяк Михайло, серед учнів 10 класу – Русавський Костянтин та Липницький Роман, в 11 класі – Заяц Олександра та Демченко Людмила.

Вищезазначені заходи сприяли підвищенню зацікавленості учнів у вивченні правознавства. Рівень ефективності проведених заходів був достатньо високим, що дало змогу розвивати  творчі здібності учнів, поглиблювати та розширювати знання про їх права.

Робота по формування правових відносин продовжується і далі. Вона сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння співвідносити в життя норми моралі та прав, застосовувати правові знання в повсякденному житті.

Олег Петрук, директор Осіївської ЗОШ І-ІІІ ст.

13.12.2016 | Aдмін | Читати далі
Сторінки: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 «92» 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166
Всього новин: 992