День в історії. День вшанування учасників бойових дій на території інших держав та День виводу військ колишнього СРСР з республіки Афганістан

15 лютого в Україні відзначається День вшанування учасників бойових дій на території інших держав (Указ Президента України від 11 лютого 2004 року №180/2004).

У вересні 1945 року закінчилась найжорстокіша у світі Друга Світова війна. Після Другої Світової війни війська СРСР брали участь у 24 локальних війнах і збройних конфліктах на території 16 іноземних держав. Найбільш масштабною та трагічною була війна в Республіці Афганістан. 10 років – з 25 грудня 1979 року по 15 лютого 1989 року тривала війна. Через афганське пекло пройшли десятки тисяч солдат. 15 лютого 2017 року виповнюється 28 років із дня завершення неоголошеної війни. Вона  тривала майже 10 років і вимагала великих матеріальних і людських жертв, під час неї тисячі наших співвітчизників загинули у боях і померли від ран, контузій, травм і хвороб, пропали безвісти. Нікого з нас не можуть лишити байдужими страшні цифри: кожний четвертий із майже 600 тисяч військовослужбовців, які брали участь у бойових діях в Афганістані, - наші співвітчизники, і кожний четвертий із тих, хто не повернувся з Афганістану, - також наш співвітчизник.

4 квітня 1988 року за посередництва ООН в Швейцарії міністрами закордонних справ Афганістану і Пакистану підписані Женевські угоди про політичне врегулювання ситуації в ДРА. Радянський Союз зобов'язався вивести свій контингент в 9місячний термін, починаючи з 15 травня; США і Пакистан, зі свого боку, повинні були припинити підтримувати моджахедів. Історична довідка:  160 тисяч українців пройшли вогненними дорогами Афганістану, 3360 не повернулися додому, більш як 8 тисяч зазнали поранення, понад 100 тисяч перенесли складні захворювання. Залишились без синів 2729 матерів, 1982 батька, стали вдовами 505 молодих жінок, сиротами — 711 дітей. Після війни за 25 років з моменту виведення радянських військ з Афганістану , померло від ран і захворювань 25000  ветеранів-афганців, середній вік яких складав 50 років.

Це потрібно пам’ятати, щоб не допустити повторення!

 

 

15.02.2017 | Aдмін | Читати далі

А у нас, у дитсадку!.. Методичне об'єднання у "Малятку" м. Бершадь

10 лютого, у дошкільному навчальному закладі «Малятко» проведено районне методичне об’єднання вихователів середніх та старших груп на тему «Економічне виховання дітей середнього та старшого дошкільного віку». 

 Економічні зміни в суспільстві ставлять перед педагогами дошкільної освіти задачу формування передумов економічної освіти, опанування дітьми економічних знань і практичних умінь у доступній формі. 

 Основною метою економіки для малюків є формування навичок та умінь раціонального використання та інтересу до матеріальних цінностей, розвиток економічного мислення, спонукання до ділової активності. 

 У рамках зустрічі було показано комплекси ранкових гімнастик із використанням сучасних здоров’язберігаючих технологій та атрибутів ( інструктор з фізичного виховання Ківак Л.О.), заняття в групах, теоретичний тренінг. Зокрема запропоновано заняття:

-       «Казка про діда Тараса і гроші» (сер.гр. «Пролісок» вих. Задорожна Л.В.), 

-       «Бюджет сім’ї» (сер.гр. «Червона Шапочка» вих. Осадчук І.І.), 

-       «Мандрівка до супермаркету» (сер.гр. «Зірочка» вих. Брик Н.І.), 

-       «Засідання клубу бізнесменів» (ст.гр. «Дзвіночок» вих. Степаненко Н.А.),

-       розвага-заняття «Економічний ярмарок» (ст.гр. «Чебурашка» вих. Янішевська Л.Д.). 

Шляхом ігрових ситуацій, дослідів, пошуків діти дізнавалися як раціонально розподілити сімейний бюджет, які витрати є необхідними, як зекономити кошти, які є види грошей, як купувати і продавати, де зберігати кошти, як планувати витрати, ввели в словниковий запас нові терміни та словосполучення. А головне, на заняттях формувалася здатність до економічного мислення, розвиток здорових матеріальних потреб, умінь розпоряджатися грошима, виховувалися почуття і риси ефективного господаря. 

Хочемо щиро подякувати батькам, які долучилися до організації та оформлення, допомогли у виготовленні дидактичного матеріалу та підтримали морально. 

Ми разом працюємо для всебічного розвитку наших дітей і наші зусилля дадуть гарні результати.

 

 

Лариса Корнелюк,  завідуюча ДНЗ «Малятко» м.Бершаді

13.02.2017 | Aдмін | Читати далі

А у нас, у дитсадку!.. Тематичні тижні в ДНЗ "Колосок" с. Флорино

Гарною традицією в роботі дошкільного навчального закладу «Колосок» с. Флорино стало проведення тематичних тижнів. Так з 23.01.2017 по 27.01.2017. в ДНЗ пройшов тематичний тиждень молодого вихователя, а з 30.01.2017 по 03.02.2017. - тематичний тиждень музичного мистецтва.

Метою проведення тижнів стало особисте та професійне зростання педагогів закладу, розкриття потенційних можливостей кожного педагога у командній співпраці; поглиблення педагогічних знань, формування професійної компетентності вихователів.

В план роботи ввійшло:

-         консультації для молодих педагогів;

-         виставки науково – методичної, педагогічної та психологічної літератури;

-         відвідування відкритих занять та режимних моментів у досвідчених колег;

-         робочі наради;

-         засідання «Клубу молодого вихователя».

Під час засідань розглядалися актуальні питання поглиблення педагогічних знань освітньої програми дітей від 2 до 7 років «Дитина», зокрема розділу «Музичний калейдоскоп»

Активне проведення та обговорення заходу учасниками свідчить про актуальність та своєчасність запропонованого матеріалу.

 

 

 Галина Гайдученко, методист ДНЗ «Колосок» с.Флорино 

13.02.2017 | Aдмін | Читати далі

День в історії. Утворення міста-держави Ватикан

11 лютого 1929 року у Латеранському палаці в Римі державний секретар Ватикану кардинал П'єтро Гаспаррі та прем'єр-міністр Італії Беніто Муссоліні підписали договір, у відповідності з яким було створено нову папську державу Ватикан, яку Італія визнавала як рівноправний суб'єкт міжнародного права. Згідно з Латеранськими угодами, папа римський відмовлявся від участі в політичному житті Італії, міжнародних конференціях на державному рівні, залишаючись лише главою католицької церкви і папської держави.

Папська держава була заснована у 754 році, коли король франків Піпін Короткий, до якого папа римський Стефан II звернувся по захист від лангобардів, подарував Святому престолу території Римського і Равенського екзархатів, що колись належали Візантії. У 772 році Карл Великий розширив папські володіння поблизу Равенни, а його син Людовик I Благочестивий подарував ще кілька територій. Повну незалежність від феодальної знаті Італії, Франції та Німеччини Папська держава здобула за Іннокентія III, з ослабленням впливу Священної Римської імперії німецької нації, яка в 1197 році остаточно втратила Італію.

У наступні століття вплив Риму на політичні події в Європі був одним із найвизначальніших і став слабнути лише в кінці XVIII віку, особливо в епоху революційних і наполеонівських воєн. Після проголошення об'єднаного Італійського королівства, Папська область разом з Римом (крім Ватикану) увійшла до його складу лише 20 вересня 1870 року, коли її союзник Франція зазнала поразки від Прусії.

Наступні 60 років римські папи вважали себе «полоненими», продовжуючи претендувати на світську владу, і лише 11 лютого 1929 року державний секретар Ватикану кардинал П'єтро Гаспаррі та прем'єр-міністр Італії Беніто Муссоліні в Латеранському палаці в Римі підписали договір, за яким Ватикан набув унікального в міжнародному праві суверенітету - він є властивістю не самої територіальної одиниці розміром 44 гектари в центрі Риму, або її населення, а належить юридичному утворенню під назвою Апостольський Престол, влада якого на території Держави Міста Ватикан є верховною та єдиною, а на міжнародній арені Святий Престол є незалежним і самостійним.

Крім того, за Латеранськими угодами Італія зобов'язалась виплатити Святому Престолу відшкодування за втрату суверенітету, території і майна у 1870 році, а Ватикан - визнати об’єднане Італійське королівство під владою Савойської династії і Рим як його столицю та дотримуватись нейтралітету в міжнародних відносинах і утримуватись від посередництва, якщо на його участь у цьому не дали згоду усі сторони.

7 червня 1929 року Папа Пій ХІ оголосив Основний закон (конституцію) Держави Міста Ватикан, який діяв до 2001 року, коли був замінений новим, оголошеним Іваном Павлом ІІ, - згідно з ним Верховний Понтифік, Суверен Держави Міста Ватикан, володіє всією повнотою законодавчої, виконавчої та судової влади і лише Папа Римський має право в будь-який час вносити зміни до чинної конституції або замінити її новою.

 

11.02.2017 | Aдмін | Читати далі

День в історії. Міжнародний день жінок і дівчаток в науці

20 грудня 2013 року Генеральна Асамблея прийняла резолюцію про науку, техніку і інновації в цілях розвитку, в якій визнавалося, що повноцінний і рівний доступ до сфери науки, техніки і інновацій для жінок будь-якого віку і їх участь в цій сфері є необхідною умовою забезпечення гендерної рівності і розширення прав і можливостей жінок.

15 грудня 2015 року Генеральна Асамблея прийняла резолюцію, проголосивши 11 лютого Міжнародним днем жінок і дівчаток в науці (A/RES/70/212). Організація Об’єднаних Націй запропонувала всім державам-членам, організаціям і органам системи ООН та інших міжнародним і регіональним організаціям, приватного сектору та науковим колам, а також громадянського суспільства, включаючи неурядові організації і приватних осіб, відзначати Міжнародний день жінок і дівчаток в науці належним чином, в тому числі за допомогою проведення просвітницьких і суспільно-пропагандистських заходів, з тим щоб заохочувати повноцінну і рівноправну участь жінок і дівчаток в процесах в сфері освіти, професійної підготовки, забезпечення зайнятості та прийняття рішень в природничо-наукової області, ліквідувати всі прояви дискримінації по відношенню до жінок , в тому числі в галузі освіти і зайнятості, і долати правові, економічні, соціальні та культурні бар’єри на шляху до цього, в тому числі заохочуючи розробку науково-освітньої політики та програм, включаючи, в міру необхідності, шкільні програми, сприяти більш широкому залученню жінок і дівчаток до сфери науки, заохочувати розвиток жінками наукової кар’єри і визнавати досягнення жінок в науці.

Шановні колежанки, працівниці освітянської галузі, щиро вітаємо з цим днем!

11.02.2017 | Aдмін | Читати далі

Інтелект України

Не те, що трапляється з людиною, робить її

 великою (значущою), а те, що вона сама

робить із собою та оточенням.

І. Бех, науковий консультант  проекту«Інтелект України»

 Цивілізаційні, соціальні та національні виклики сучасності вимагають реформування системи освіти України  з метою формування в молодого покоління здатності до ефективної життєдіяльності в умовах розбудови правової демократичної держави та громадянського суспільства, створення сучасної економіки. Модернізація національної системи освіти на засадах компетентнісного підходу є домінантою змін в Україні.

З 2008 року на базі тоді ще навчально-виховного комплексу № 169 м. Харків проводиться дослідно-експериментальна робота всеукраїнського рівня з проблеми «Створення системи супроводження навчання, виховання та розвитку академічно обдарованих дітей».

24 – 25 січня 2017 року на базі гімназії № 169 м. Харків проходив науково-практичний семінар «Шляхи модернізації системи освіти в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» для керівників загальноосвітніх навчальних закладів, які у 2016-2022 роках братимуть участь у проведенні всеукраїнського експерименту за темою «Реалізація компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України». В роботі семінару взяли участь науковці Інституту модернізації змісту освіти МОН України, Харківського НПУ  ім. Г.С. Сковороди, ХНУ ім. В.Н. Каразіна, Інституту охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України, члени науково-методичної ради проекту, делегації  Вінницької, Донецької, Одеської, Херсонської, Черкаської областей та м. Київ.

В теоретичній частині учасники семінару мали змогу ознайомитись з теоретико-методологічними, методичними та організаційними засадами  модернізації системи освіти в науково-педагогічному проекті «Інтелект України», над створенням,  апробацією та реалізацією якого нині працює більше 60 науковців і педагогів, відкритих до діалогу та співпраці.

Експеримент у початковій школі завершено. Типові навчальні плани для 1-6 класів загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІ ступенів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»,  затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 02.11.2016 р. № 1319. Програми відповідають чинним Державним стандартам початкової та базової загальної середньої освіти. Особлива увага приділяється вивченню української та іноземної мов, математики. До робочого навчального плану з освітніх галузей «Математика», «Природознавство. Суспільствознавство», «Технології» окрім традиційних включено нові предмети –  «Еврика» (2-4 клас), «Навчаємось разом» (1-6 клас), «Основи самоменеджменту» (7-8 клас), «Природознавство. Моя планета Земля» (5 клас), «Природознавство. Твої фізичні відкриття» (5-6 клас), «Трудове навчання. Технічна творчість» (5-9 клас), «Креслення» (8 клас), «Комп’ютерна графіка» (8-9 клас).

З особливостями реалізації проекту  учасників семінару ознайомили педагогічні працівники Харківської гімназії № 169 під час проведення уроків у проектних 1-4 класах. Кожен урок є поліфункціональним, а навчальний процес носить діяльнісно-пошуковий характер – «навчання через руки».

Нас вразив рівень сформованості в учнів 2-4 класів життєвих та загальнонавчальних компетентностей: навичок виокремлення зі списку щоденних справ головних і невідкладних, вміння аргументувати, наводити доказові приклади, робити узагальнення та висновки, розв’язувати винахідницькі задачі, працювати з географічною картою тощо.

Надзвичайна увага у проекті приділяється національно-патріотичному та родинному вихованню, залученню батьків до щоденної навчальної співпраці та спілкування зі своїми дітьми.

Мені пощастило долучитися до експерименту, який вже зараз, на мою думку, наближає систему освіти України до кращих світових освітніх систем.

За рішенням педагогічної ради від 30.01.2017 р. Бершадська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 планує у 2017-2018 н. р. взяти участь у проведенні всеукраїнського експерименту «Реалізація компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» та відкрити перший клас, який буде навчатися за програмою та навчально-методичним забезпеченням проекту «Інтелект України».

Запрошуємо до співпраці колег та батьків майбутніх першокласників!

 Людмила Якушенко, в. о. директора Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3

 

10.02.2017 | Aдмін | Читати далі
Сторінки: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 «92» 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174
Всього новин: 1044