Захист прав дитини

У дітей часто виникають запитання, на які вони не можуть знайти відповіді самостійно. Напряму звернутися до дорослих ‒ батьків чи вчителів ‒ часом соромляться, не довіряють, бояться покарання, а іноді просто не мають такої можливості.

Сьогодні в Україні здійснено важливий крок, аби діти не залишалися наодинці зі своїми проблемами, а могли поділитися наболілим й отримати кваліфіковану допомогу.

За ініціативи Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда Україна» з 2013 року в Україні діє Національна дитяча «гаряча» лінія. За номером 0 800 500 225 та коротким номером для дзвінків з мобільних телефонів 772 кожен охочий може отримати безкоштовну інформаційну, правову або психологічну консультацію. На «гарячу» лінію можуть звертатися не лише діти, але й дорослі ‒ батьки, вихователі, вчителі – для консультування з питань порушення прав дітей.

Досі в Україні не було загальнодержавної дитячої «гарячої» лінії. Створення такої структури, де працюють висококваліфіковані фахівці з відповідною підготовкою, є важливим кроком у сфері правового консультування дітей.

 За інформацією www.la-strada.org.ua, www.radio.gurt.org.ua

06.03.2017 | Aдмін | Читати далі

А у нас, у дитсадку!.. День рідної мови у "Веснянці"

Мова – найцінніший  духовний скарб нації.  Вперше дитина чує рідну мову, перебуваючи ще в утробі матері. В ранньому дитинстві мати, колихаючи своє дитя співає колискову. В дорослому житті мова – це насамперед засіб людського спілкування. Але кожен з нас має завжди пам’ятати хто він, звідки родом, де його коріння, кожен повинен знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати, берегти. 

21 лютого увесь світ відзначає Міжнародний день рідної мови.

В дошкільному навчальному закладі «Веснянка» с.Бирлівка 21 лютого 2017 року проведено літературно-музичний вечір «Мово моя солов'їна». Працівники садочку спробували показати дітям багатство, красу, велич та мелодійність української мови. Адже нам, українцям, найближча і найдорожча наша рідна мова: співуча, ніжна, лагідна та щира. Діти почули багато гарних слів про нашу мову.

У виконанні дітей звучали вірші про українську мову, народні, жартівливі та колискові пісні, дитячі гуморески, прислів'я та приказки про мову. Діти водили хороводи під вічні слова Т.Шевченка та Л.Українки, грали в народні ігри. А наприкінці літературно-музичного вечору прозвучав гімн України у виконанні вихованки старшої групи. 

 

 

Наталія Свистун, методист РМК

 

06.03.2017 | Aдмін | Читати далі

Компетентнісний підхід. Формула «нової української школи»

Реформування системи освіти в Україні набуло глобального характеру. І ми є свідками і учасниками: розроблення нових Державних стандартів початкової освіти, оновлення програм за вже розробленими стандартами. Головною темою стала необхідність запровадження компетентністного підходу.

«Основна ідея нової школи полягає в тому, щоб перейти від школи знань до школи компетентностей, які включають знання, уміння та ставлення, засновані на ціннісній платформі. Відповідно до цього, мають бути оновлені державні стандарти, сформовано новий зміст освіти, запроваджені нові методи викладення, а також змінена структура школи», - наголосила Лілія Гріневич.

Нещодавно на базі Війтівської ЗОШ І-ІІІ ступенів на високому навчально-практичному рівні відбувся семінар учителів початкових класів на тему: «Розвиток компетентностей учня школи І ступеня на основі оновлених програм».

У ході роботи семінару вчителі початкових класів району мали змогу побачити уроки своїх колег, де було показано компетентнісний підхід у навчанні молодших школярів, де сучасні навчальні засоби виконували не тільки інформаційну, а й мотиваційну і розвивальну функції.

Учасники семінару мали змогу побачити позакласний виховний захід «Вертайся, рідно мово, у серце народу, у душу Вкраїни…», присвячений Міжнародному дню рідної мови, який із своїми вихованцями показала учитель вищої категорії , старший учитель Кушнір С.В.

В ході обговорення, учителі зробили висновок, що результатом навчання слід вважати не суму завчених знань, умінь і навичок чи оцінки в журналі, результат навчання - це здатність компетентно діяти в інтелектуально – практичних  та різноманітних життєвих ситуаціях.

 

Галина Савчук, методист РМК

 

 

05.03.2017 | Aдмін | Читати далі

День в історії - День кримського супротиву

Дата 26 лютого вже увійшла в історію як День кримського супротиву російській окупації.

У цей день 2014 року біля стін ВР АРК відбувся багатотисячний мітинг, на якому представники Меджлісу відстоювали Крим у складі України, а представники «Російської єдності» - Крим у складі РФ.

Тоді між учасниками мітингу почалися сутички, які перейшли в масові зіткнення. Пізніше стало відомо про смерть двох проросійських активістів. Через рік Слідчий комітет Росії порушив кримінальну справу, почалися перші арешти.

Станом на 29 січня 2016 року у справі шість обвинувачених. Троє з них, Ахтем Чийгоз, Мустафа Дегерменджи та Алі Асанов під вартою в СІЗО-1 Сімферополя, ще троє - Ескендер Кантемирів, Талят Юнусов та Ескендер Емірвалієв очікують вироку суду, будучи взятими на поруки. 29 січня цього року у Києві відбулася прес-конференція на тему: «Нескорені... 26 лютого - День кримського спротиву російській окупації», присвячена політичній розправі російської окупаційної влади в Криму над кримськотатарськими активістами, а також річниці утримання під вартою лідера кримських татар Ахтема Чийгоза, якого затримали 29 січня 2015 року.

Один із учасників прес-конференції глава Меджлісу кримськотатарського народу Рефат Чубаров нагадав, що Ахтем Чийгоз був одним з 12 тисяч учасників мітингу 26 лютого під стінами кримського парламенту, керівництво якого намагалося «відкрити на півострів легальний шлях для Росії», і зробив усе, щоб цей мітинг пройшов мирно.

«Влада» Криму обіцяла Чийгозу роль лідера кримськотатарського народу, якщо він змінить курс Меджлісу і підтримає окупантів. Та він не пішов на це, хоча знав, що буде заарештований.

Ще двох заарештованих учасників справи «26 лютого» - Алі Асанова і Мустафу Дегирменджи намагалися схилити до надання неправдивих свідчень проти Ахтема Чийгоза, але вони відмовилися.

Але сьогодні на лаві підсудних перебувають виключно представники кримськотатарського народу, а потерпілі - виключно представники російськомовного населення Криму, всі вони члени так званого "народного ополчення Криму".

 

27.02.2017 | Aдмін | Читати далі

Науково-методичний семінар психологів та соціальних педагогів

 Ти знаєш, що ти – людина,
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої одні…

В.Симоненко

21 лютого 2017 року на базі районного методичного кабінету відбувся науково-методичний семінар  на тему  «Психологічний супровід навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами»  за участі практичних психологів навчальних закладів, соціальних педагогів, учителів-асистентів. Дане питання є досить актуальним, адже кількість дітей з особливими потребами  зростає. З  215  дітей віком від 6 до 18 років з  психо-фізичними вадами  106 мають інвалідність;  з них 31 дитина перебуває  на індивідуальній формі навчання, 7 забезпечено інклюзивну освіту. Вимогою часу є всебічна інтеграція дітей з порушеннями психо-фізичного розвитку в  соціум.  Саме психологічна служба в навчальних закладах має сприяти  такій адаптації  дітей в учнівських колективах. 

Звідки беруться «особливі діти»? Про причини виникнення відхилень  та рекомендації, які  допоможуть зменшити ризик народження  дитини з вадами розвитку, повідомила методист РМК  Ірина Романчук.

Оскільки центром роботи з дітьми з  особливими потребами  є районна ПМПК, її завідуюча  Іванна Лихенко  наголосила на формах роботи та функціях психолого-медико - педагогічної консультації, а районний логопед Людмила  Яковлєва   проаналізувала результати діяльності щодо корекції вад мовлення у даному навчальному році.

У форматі «круглого столу» обговорювались питання організації психологічного супроводу дітей з ООП в навчальних закладах  в  умовах інклюзивного навчання (практичний психолог Шляхівської  ЗОШ І-ІІІ ст. Людмила Прокопенко);  види  психологічної  підтримки педагогів в умовах інклюзивного чи індивідуального навчання (з досвіду роботи соціального педагога Флоринської школи Рогової Анни). Практичним психологом Джулинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ярославою Човганюк підготовлено методичні рекомендації щодо  роботи  з батьками дітей з ООП.

Запрошена  на семінар асистент вихователя в інклюзивній групі ДНЗ «Мрія» с.Війтівка Наталія Клебанська  розповіла про  роботу з дитиною, що має синдром Дауна. Це перший досвід впровадження інклюзивної освіти в дошкільних закладах району, та щира розповідь про «сонячну»  дівчинку Марійку, її перші успіхи  переконують, що даний досвід слід впроваджувати у районі. Асистент учителя Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст. Людмила Загарій також відмітила успіхи у навчанні своїх підопічних – двох першокласників з аналогічним синдромом. Учасники семінару мали можливість переглянути відеофрагмент  заняття з «сонячною» дитиною в новоствореній корекційно-розвитковій кімнаті.

Робота з дітьми, що мають різні відхилення у психо-фізичному розвитку, консультування батьків  вимагають  великої віддачі з боку педагогів.  Практичний психолог Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Лариса Маршалковська  поділилась власним досвідом з даного питання та провела майстер-клас щодо попередження емоційного вигоряння в роботі.

Керівник районного методоб'єднання  практичних психологів Прокопенко Л.М. зупинилась на питанні ведення документації у системі психологічного супроводу дітей з ООП.  Анкетування учасників семінару та використання «скриньки проблем» показали,  що  обмін  досвідом з колегами щодо  роботи з особливими дітьми, їх батьками є досить важливим та  потребує постійного вдосконалення. Семінар завершився екскурсією до оновленого районного логопедичного кабінету (завідуюча Л.А.Яковлєва), обміном думок та телефонів.

 Ірина Романчук, методист РМК відділу освіти

 

Запрошуємо до співпраці:

2-43-94

 

Романчук Ірина Петрівна

Методист РМК, що відповідає за питання соціального захисту дітей

 

067-261-66-97

Лихенко Іванна Миколаївна

Завідуюча  ПМПК

 

068-014-73-00

Яковлєва Людмила Андріївна

Районний логопед

 

067-83-83-385

Прокопенко Людмила Миколаївна

Керівник районного МО практичних психологів

 

097-96-74-885

Маршалковська Лариса Анатоліївна

 

Керівник творчої групи шкільних психологів

 

 

27.02.2017 | Aдмін | Читати далі

Шкільні проблеми старі, а підходи розв’язання – сучасні. Яланецька ЗОШ І-ІІІ ст.

Особливу зацікавленість в учнів і педагогів Бершадщини викликають заходи, які проходять у нестандартній формі із застосуванням інтерактивних методів і форм роботи, що дають можливість навчитися практично використовувати свої знання. Саме таким став районний семінар-практикум керівників навчальних закладів, проведений на базі Яланецької ЗОШ І-ІІІ ступенів. Уже сама тема «Раціональна організація праці керівника закладу – умова підвищення результативності ЗНЗ» спонукала його учасників до переосмислення, здавалося б, давно і добре відомих аспектів навчально-виховного процесу.

Прологом цього насиченого дня стали презентація «Шкільна родина» та екскурсія по школі, які провів її директор Олійник В.В.. Кожен присутній мав змогу насолодитися емоційною і водночас фаховою інформацією про школу, становлення її як осередку культури та освіти на селі. Навчальному закладу довелося стати свідком і безпосереднім учасником багатьох історичних подій, різних нововведень і змін, але головним принципом, яким керуються у своїй роботі педагоги Яланця, залишається кредо: «Школа радості – для дітей, школа спокою – для батьків, школа творчості – для вчителів». Тут учні, батьки і вчителі живуть одним життям – змістовним цікавим і насиченим. І це дає свої результати, 14 вихованців в нинішньому навчальному році стали переможцями ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад, 4 – учасниками ІІІ етапу. Учні та вчителі школи постійно брали й беруть участь у волонтерських акціях, надсилають листівки, привітання, подарунки, малюнки, цим самим підтримують бойовий дух воїнів АТО.

Виховний захід «Герої не вмирають», підготовлений заступником директора з виховної роботи Олійник В.М. і вчителем англійської мови і зарубіжної літератури  Гладун К.П., і представлений учнями 1-11 класів, ще раз яскраво продемонстрував усім присутнім, що сьогодні процес національно-патріотичного виховання і є нагальною потребою держави. Він має охоплювати усіх учасників навчально-виховного процесу, сприяти формуванню в дітей та утвердженню в педагогів і батьків національних і загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.

Після завершення організаційної частини семінару його учасники перейшли до практичної. Усі були поділені на 4 секційні групи, в яких розглядалися такі важливі питання діяльності керівника школи, як ведення алфавітної книги (керівник І.М. Кустрич – головний спеціаліст відділу освіти); робота директора школи з електронною звітністю (керівник Данилець А.Г. – директор Ставківської ЗОШ І-ІІ ступенів); організація харчування учнів у школі (керівник Когут О.М. – методист РМК); охорона праці у школі, посадові інструкції (керівники Багнюк В.А. – директор П’ятківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Пригуза С.Д. – юрист відділу освіти). Кожна група по черзі, змінюючи одна одну і класні аудиторії,  ділилася досвідом, ставила найрізноманітніші запитання, знаходила шляхи їх розв’язання. Особливо багато їх виникло в секції, де розглядалося таке важливе і разом з тим болюче питання, як харчування учнів. Але  завдяки її керівнику, а також завгоспу школи Горбачевській В.С., яка продемонструвала усі зразки ведення документації, що повинна бути в їдальні, у шкільного кухаря та медичної сестри, їх значно поменшало, а керівники шкіл отримали фахові роз’яснення, які зможуть використовувати в подальшій своїй діяльності.

У режимі «круглого столу» всі учасники семінару поділилися своїми враженнями та думками від побаченого і проведеного і прийшли до висновку, що такі семінари і такі форми роботи є актуальними і потрібними. Багато з того, що продемонстрували в Яланці, вони зможуть запровадити у своїх школах.

Т.в.о. начальника відділу освіти Тартачна О.М. підвела підсумки роботи семінару, наголосивши на тому, що у школах району триває інтенсивне переосмислення цінностей, долаються стереотипи педагогічного мислення, здійснюються системні перетворення, які стосуються всіх аспектів навчально-виховного процесу. Вона також висловила щирі слова подяки адміністрації, педагогічному колективу, особливо вихованцям цього навчального закладу за продемонстровану роботу, підготовлену музично-літературну композицію і побажала всім нових успіхів під мирним небом.

Своїми враженнями поділився Ковальський В.М.,

директор Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2.

26.02.2017 | Aдмін | Читати далі
Сторінки: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 «81» 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166
Всього новин: 992