Без домашніх завдань і оцінок, або що таке Нова українська школа

Минулий рік став переломним для української школи. Було ухвалено новий закон “Про освіту”, а це означає, що з 2018 року в школах навчатимуться 12 років, педагоги з єдиного джерела знань перетворяться на партнерів з розвитку, а в навчальному процесі фокус зміститься на формування в дітей корисних навичок і компетентностей.

«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з΄явиться зло», писав Василь Сухомлинський.

Нова українська школа  працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». Адже в основі  - спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учитель має бути другом, а родина залучатися до побудови освітньої траєкторії дитини.

Діти вчитимуться шукати інформацію, вирішувати проблеми й ефективно комунікувати одне з одним.

Що конкретно зміниться?

Цьогоріч 4 школи Вінниччини вже стали учасниками пілотного проекту Міністерства освіти. Наступного року «нова українська школа» стартує у понад тисячі навчальних закладів регіону. Для цього перевчають вчителів і готуються до змін у матеріально-технічній базі початкової школи. Міністр освіти Лілія Гриневич заявила, близько мільярда гривень розподілять між областями саме для облаштування комфортного середовища (техніка, меблі…).

Першачки та їх батьки першими відчують, що таке «нова українська школа».

Першокласникам не задаватимуть домашні завдання, учні другого класу витрачатимуть на них не більше 45 хвилин, третього  1 годину 10 хвилин, четвертого — максимум півтори години. Навіть більше, вчителі не задаватимуть домашні завдання з додаткових підручників і посібників, а також на час канікул і вихідних.

Також першокласникам не ставитимуть оцінки. А в другому-четвертому класіоцінювати учнів будуть лише з кількох дисциплін – українська мова і література, математика і природознавство. З інших предметів можна буде оцінити учня усно, а також буде варіант висловити вербальну характеристику знань і умінь учня. Тільки якщо це дозволить педагогічна рада. Попри те, що школи самі можуть визначити системи оцінювання, у кінці семестру вони все одно мають виставити оцінки по 12-бальній системі.

Будуть скасовані дзвінки на уроки, а парти стоятимуть кругом або буквою «П», а не в три ряди, як було ще з радянських часів.

 Предмети будуть інтегрованими, тобто об’єднуватимуться навколо цікавих для дитини тем і проблем. Багато занять відбуватимуться в ігровій формі, що допоможе краще концентрувати увагу дітей. До того ж, буде зроблений акцент на індивідуальних особливостях кожного учня.

Експерт аналітичного центру CEDOS Ірина Когут пояснює, що в новому Державному стандарті початкової освіти збережені всі базові знання. Дітей навчатимуть виконувати математичні операції, відмінювати слова і складати з них речення. Однак спочатку все це проходитимуть на практиці, а вже потім будуть закріплювати отримані знання в теорії. Учні також працюватимуть у групах і створюватимуть спільні проекти.

Відповідно до Концепції Нової української школи, учні навчатимуться за методикою LEGO, яку з 2018-го планують поширити на всі школи. «Шість цеглинок» – це технологія навчання, яка допоможе учням тренувати пам'ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися таким важливим, передбаченим НУШ умінням як, наприклад, вирішення проблемних завдань.

Навчання стане ефективним, адже буде зрозумілішим для дітей. Навіть більше, теми для викладання вибиратимуть як учитель, так і самі учні. На уроках вони зможуть обговорювати улюблені мультфільми й на їх основі робити завдання. Наприклад, написати лист герою мультика або обчислити час його подорожей тощо. Дітям буде набагато цікавіше отримувати знання на основі своїх улюблених сюжетів, ніж зі стандартних програм.

Підручники залишаються старі. Вони і далі будуть джерелом інформації, але не основним.

Учителі пілотних проектів пройшли спеціальну підготовку. Міністерство освіти провело кілька тренінгів підготовки для викладачів в експериментальних класах, а для учителів, які будуть працювати з учнями 1 класів з вересня 2018 року проводяться тренінги та курси підвищення кваліфікації на базі КВНЗ «ВАНО» та у районі на базі Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №3.

Педагогів навчали та навчатимуть формувати теми, які вони розбиратимуть з учнями. А також працювати з онлайн-платформою міністерства, яка допоможе конструювати уроки як LEGO   з методичками і добірками матеріалів.

В концепції нової української школи вчителям дадуть можливість вибору інституцій для підвищення кваліфікації: вони  матимуть можливість піти в іншу організацію, яка пропонує тренінг про інклюзивну освіту чи сучасні методики викладання, а не тільки в інститут післядипломної освіти

Буде створений курс «Я пізнаю світ», в який інтегрують сім навчальних дисциплін: математична, природознавча, технологічна, інформативна, мовно-літературна, суспільно-історична й соціальна.

Окремими предметами будуть іноземна мова, фізкультура й мистецтво.

Зміни торкнуться не лише навчальної частини. Вчителі розвиватимуть різні грані особистості дитини. Наприклад, свободу і незалежність. Діти зможуть сперечатися з учителем, висловлювати свою думку і їх за це не сваритимуть. Також будуть створені безпечні умови для фізичного і психоемоційного розвитку дітей.

Закон «Про освіту» запроваджує рівноправність доступу до бюджетного фінансування закладів освіти усіх форм власності. Законопроектом передбачено повну прозорість фінансування закладів освіти. Зокрема школи будуть зобов’язані оприлюднювати всі кошти, які надходять з бюджету та з інших джерел. «Гроші ходять за дитиною» - цей принцип фінансування створено для підтримки дітей з особливими потребами, які можуть здобувати освіту разом з іншими дітьми у пристосованих для цього школах. Для таких дітей буде запроваджено індивідуальні програми розвитку, включаючи корекційно-реабілітаційні заходи, психолого-педагогічний супровід. Взаємозв’язок між поступовим ліквідуванням інтернатів та концепцією нової школи пояснив Уповноважений президента з прав дитини Микола Кулеба: «Зараз система нараховує 751 інтернатних закладів, де навчаються і виховуються 106 тисяч дітей. З 7 мільярдів гривень, які виділялися у 2016 році на цю систему тільки один мільярд йшов безпосередньо на дитину, а це 27 гривень на добу, з яких 1 гривня на лікування, 3 гривні на одяг і 24 – на харчування. Необхідно створювати інклюзивні класи, аби дитина не жила в інтернатному закладі і лишалася у сім'ї. За цією стратегією ми маємо завдання кожного року збільшувати кількість дітей в інклюзії як мінімум на 30%». Презентація - опис стилю Нової української школи ТУТ. 

 Галина Савчук, методист РМК

01.01.2018 | Aдмін | Читати далі

Новорічні розваги для малечі! Будинок дитячої творчості і Бершадська школа №1

Новий 2018 рік у м. Бершаді розпочався веселими дитячими розвагами біля центральної ялинки міста. Провели свято учнівський та педагогічний колективи Бершадської ЗОШ №1 та Будинку дитячої творчості. Близько 100 дітей дошкільників та школярів разом із батьками завітали на свято, щоб весело зустріти Новий рік із казковими та мультяшними героями- Фіксиками, Дідом Морозом та Снігуркою.

Діти танцювали під сучасну запальну музику, водили новорічні хороводи, приймали участь у конкурсах, відгадували загадки, співали пісні про зиму та Новий рік. На завершення свята приємним сюрпризом були солодкі гостинці від Бершадської міської ради.

Запрошуємо на розваги!

 

Юрій Баранов, директор БДТ

01.01.2018 | Aдмін | Читати далі

З Новим роком, шановні колеги!

Ось і минув  ще один рік…  Кожен рік приносить багато хорошого, а про погане ми не будемо згадувати. Для освітян 2017 був визначний – ми отримали новий Закон України «Про Освіту»,  чергове підвищення заробітної плати,  впевнено крокують зміни до початкової школи!.. Нелегко жити в часи змін, ще важче ці зміни втілювати  в життя.   Тож  нехай наступний рік буде для Вас вдалим, хай все складеться як треба.

У новому році бажаємо виконання задуманих планів, чудового вирішення складних ситуацій. Океан любові вам, здоров’я, легкості в житті і відсутності проблем. Ми всі віримо в чудеса, а вони нас оточують. Просто треба трохи придивитися і зрозуміти, що сталося чудо. Вдалого початку і успішного продовження Вам у новому році!

 Голова профспілкових комітетів      Начальник відділу 

Микола Морочинський                              Оксана Тартачна

 

01.01.2018 | Aдмін | Читати далі

Збережи ялинку!

Напередодні новорічно-різдвяних  свят учні навчальних закладів нашого району беруть участь у традиційній  Всеукраїнській виставці – конкурсі «Новорічна композиція». З наближенням Нового року,  зазвичай, люди прикрашають свої оселі ялинками або соснами, але на заміну їм, оселю можна прикрасити оригінальними новорічними композиціями, виготовленими власноруч.

Для збереження  хвойних лісових насаджень альтернативою стали  новорічні букети, новорічні композиції, стилізовані  ялинки з різних підручних засобів (з природного матеріалу - горіхів, прянощів, макаронів. ялинових та соснових шишок, пір’я, пластику, паперу, картонних упаковок, тканини, стрічок та ін…), які були представлені на районний етап Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» 13 грудня 2017 року в актову залу РМК.

Журі конкурсу, оцінюючи роботи, звертало увагу на екологічну спрямованість робіт; доступність матеріалів; гармонію елементів декору.

Всього на районний етап виставки – конкурсу свої роботи у номінації «Стилізована ялинка» та «Еко-ялинка» представили  учні з 24 шкіл, БДТ,  «Новорічна композиція» -  з 5 шкіл району , 3 позашкільних закладів, «Різдвяний вінок» - з 4  шкіл, СЮТ, СЮН, БДТ , «Новорічна картина чи колаж» - з 2 шкіл, СЮН. Також були представлені роботи в номінаціях «Новорічна іграшка», «Новорічний подарунок», «Новорічний букет» .

Кращими роботами у номінації «Стилізована ялинка» визнано  вироби вихованців  БДТ, учнів Бершадської  №3, Яланецької,  Осіївської ЗОШ І-ІІІ ст., Дяківської ЗОШ І-ІІ ст.

У номінації «Еко-ялинка» кращими стали  роботи учнів Тернівської, Сумівської,Флоринської ЗОШ І-ІІІ ст., Малокиріївської, Маньківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Якістю виконання, новизною, оригінальністю відзначались новорічні композиції виготовлені  вихованцями БДТ, СЮН,  у номінації «Сюжетна  композиція» - вироби учнів з Шляхівської,Осіївської, Серединської ЗОШ І-ІІІ ст..

Різдвяні вінки,  новорічні іграшки та подарунки, які  представили на виставку  вихованці СЮТ, СЮН, БДТ , учні Березівської, Кидрасівської, Лісничанської шкіл, стали відображенням   народних  різдвяних традицій та новорічної флористики.

Хочеться висловити подяку всім учасникам виставки-конкурсу  - учням, вчителям, батькам, що  створили   прекрасні композиції,  подарували  гарний святковий  настрій та  зберегли  життя ялинці, сосні чи смереці.

 

Зоя Панченко, директор СЮН

27.12.2017 | Aдмін | Читати далі

Працює колегія відділу

Нещодавно відбулась чергова колегія відділу освіти, фізичної культури та спорту. На неї були запрошені директори шкіл та заступники з навчально-виховної роботи. Традиційно перед новим роком освітян прийшли привітати наймолодші учасники навчально-виховного процесу – вихованці ДНЗ «Сонечко» м. Бершадь та гурт автентичного співу «Оберіг» Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №1.

На колегію виносились такі питання:

-    Про хід виконання цільової програми з обдарованою молоддю «Обдаровані діти» на період 2013-2017 років. (Філімонова А.Г.,  завідуюча РМК )

-   Про хід виконання рішення колегії  відділу освіти  від 23.10.2013 № 5  «Про хід виконання районної програми «Вчитель» на 2013-2017 р.р.». (Процепова О.О., методист РМК)

-    Про хід виконання програми розвитку дошкільної освіти  Бершадського району на період до 2017 року. (Свистун Н.Є., методист РМК з дошкільної освіти)

-  Про вартість харчування  дітей загальноосвітніх шкіл, професійного ліцею та навчально-виховних комплексів на 2018 рік (Когут О.М., провідний спеціаліст ВОФКС).

 

Начальник ВОФКС Оксана Тартачна  чітко окреслила завдання на наступний рік, звернувши особливу увагу на зміни в законодавстві.

 

27.12.2017 | Aдмін | Читати далі

Зерна досвіду Війтівської школи. Семінар заступників з навчально-виховної роботи

22 грудня 2017 року на базі Війтівської ЗОШ І-ІІІ ступенів  відбувся семінар заступників директорів шкіл району з навчально-виховної роботи, з метою вивчення роботи педагогічного колективу з питання: «Організація роботи педколективу над підвищенням творчої активності обдарованих дітей у процесі впровадження компетентнісно-зорієнтованого навчання». У роботі семінару взяла участь завідуюча районним методичним кабінетом Філімонова А.Г.

 В ході семінару практичний психолог Бесідовська Г.П. провела заняття з елементами тренінгу «Емоційна зарядка», що дало змогу учасникам налаштуватись на конструктивну роботу. 

Заступники директорів  відвідали відкриті уроки, які проводили учителі Жук О.П. (10-Б клас), Демидова Л.І(2-Аклас)., Дмитренко В.Г.(8-Бклас),  Остап'юк Г.О.(7-Бклас).  Ковальчуком О.М. було проведено інтелектуальну гру для учнів 8-10-х класів «Найрозумніший інформатик». Валовим В.П. під час засідання гуртка «Працелюб» було презентовано роботу «Через сьогодення в майбутнє». Всі уроки були проведені на високому методичному рівні, з використанням мультимедійних презентацій, що дало змогу забезпечити високу наочність навчального матеріалу, застосовано багато інтерактивних методик навчання.

Під час екскурсії  школою заступники директорів мали змогу познайомитись з матеріально-технічною базою закладу, різноманітними виставками дитячої творчості, результатами гурткової роботи, спортивних секцій.

Присутні відзначили естетичне  оформлення навчального закладу, цікаві змістовні куточки. Особливе зацікавлення викликав музей, який за результатами першого Всеукраїнського конкурсу громадських музеїв нагороджений дипломом національної спілки краєзнавців України. Вчитель Теслюк В.В. розповіла учасникам про роботу музею, краєзнавчо-пошукові заходи з даного напрямку, які проводяться з метою формування в учнів патріотизму, усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини, активної громадської позиції.

Під засідання круглого столу з питання «Створення умов для підвищення фахової майстерності педагогічного колективу для реалізації компетентнісного підходу в навально-виховному процесі» презентував роботу навчального закладу  директор школи Джужук В.М.

Учасники семінару розглянули актуальні питання організації науково-дослідницької діяльності учнів, ознайомилися з досвідом роботи  заступника директора з навчально-виховної роботи Демидова А.М. по питанню «Експериментальна діяльність як інструмент роботи з обдарованими учнями».

Яскравим завершенням роботи став позакласний захід «Золотий Олімп», де було нагороджено грамотами найкращих учнів, що гідно представили школу на районному етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін (із 17 місць – 13 перших), різноманітних конкурсах та змаганнях. Також порадували виступи учасників художньої самодіяльності, що дарували всім музичні вітання та гарний настрій.

         

    По завершенню семінару учасники поділилися  своїми враженнями. Сподіваємось, що семінар був проведений з користю і відкрив нові обрії в організації  роботи з  інтелектуально-обдарованими дітьми,  адже обдарована і талановита дитина – це той потенціал, який визначає шляхи розвитку науки, духовної культури, техніки, економіки, підвищує конкурентоспроможність нашої держави!

 

27.12.2017 | Aдмін | Читати далі
Сторінки: 1 2 3 4 5 6 7 «8» 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148
Всього новин: 887